miércoles, octubre 31, 2007

hestoria d'una heroina

Ayer fui al cine a ver Les trece roses, un peli d'una hestoria rial, na que condenen entre otra xente a trece neñes, a morrer fusilaes al finar la guerra, nel añu 39, treces neñes que defendíen idegues de l.libertá, que lo único que ficieron foi tirar fueyes col testu "Menos franco y mas pan blanco" ... un peli dura y cruda como yera la vida nesa dómina.

esto me fae camentar nes milenta y milenta de voces acayantaes a lo l.largo de los años, de heroines na españa de la guerra y la postguerra.

yo teo conociencia de una hestoria, de una de eses heroines, una muyer que ñacio nel añu 24, sufrio les fuelgues obreres, vivió nel ochobre del 34 la revolución obrera na cuenca minera.

La hestoria de una neña a la que con malpenes 14 o 15 años, na domina final de la guerra, con asturies ya conquistada sintio nuna nuechi, como la guardia civil picaba na porta'l so horru, que vio como sacaron a la forcia a so pa ya'l so manu de so cá, ya de los que solo se tuvo sapiencia de los disparos que esa mesma nuechi hubo en monte ... naida mas ...

La hestoria de una neña que con 15 años recien finada la guerra, la obligaben a cantar el cara al sol, una heroina que siempre se ñegó a cantalu, y que como represalia la guardia civil daba orden bajo pena de castigo que naide la diera de xintar, una neña que aún asina siguió ñengandose a cantalu, y como represalia la rapaban la cabeza pa que toos supieran que era una "apestada de reximen" de franco, la hestoria de una neña de 15 a la que los franquistas querien dexar morrer de fame por nun cantar un canciu,y que nun morrio por que una vecina aun xugando so propia vida alimentaba coles sobres en la clandestinidá.

Güei dedico-y esti post, esti blogue a esa neña, a esa heroina, una de les cientos de miles que tuvimos na nuesa hestoria, dedico-y esti post a mio güela, la mio heroina ...!!!

viernes, octubre 26, 2007

Guetando'l quesu

Dende agora ya nes prósimes selmanes va aportar un tiempu de cambéos, camudamos d'añu, tendré cambéos no l.laboral, cabéos pue tamién que no personal.

Nun nunca se tien sapiencia d'anteman se se esos cambéos pues ser bonos o non, yo naguo que lo seyan ...

De toos moos lo que teo de faer ye esforciame en guetar el quesu, ¿y que ye eso de la gueta'l quesu entrugaréisvos daquienes??

Pos nel viax de les vacancies que fine va ná, atopeme n'esctolmu con un mozu d'Alicante, falando cuntiome sobro´n l.libru qu'el teníe l.leíu , el l.libru yera : ¿¿Quién se ha llevado mi Queso??.

Ye una historiuca bien cenciel.la, como si fuere un cuintu pa neños, nun l.laberintu viven 2 mures ya nos ñarrinos, ya los cuatro viven del quesu qu'atopen. un díi atopen la mayor bayura de quesu que na vida vieren, fasta que pasáu un tiempu va dir a xintar ya nun hai quesu, asi pues el cuintu dende esi intre desplica como ca personax del mesmu encaria la perda d'esi quesu.

Yo dende agora n'alantre, ya nuna domina non mui l.lonxana, pondremé a guetar el quesu céu.

Salú a toos.

PD 1: Se que teo el blogue mui paréu pero agora que ya toi de nuéu na rutina espero retomalu.

PD 2: Comu davezu -> Güeyamonos nos chigres

martes, octubre 02, 2007

China Box Take Away

Nun fae munchu tiempu, atopeme na coyuntura de tar falando con un col.laciu de que denyuri tenía yo probao una caxa de eses que davezu tan nes pelicules, daquién despesl.la la nevera ya el.li tá, la caxa de comida de los chinos. con los sos tal.larines dientru ya saber que mas ....

Pues paez ser que equi eso ye daqué normal, ya dacuandu apaez na cai un establecimientu que equi noman Take away, hailos varios, tai, asian, kebap. pero los que mas los China box, home tampoco ye que ten en toes les esquines, pero habelos hailos, yo descubrilos en malmo, nel famosu triangenl, y agora tamien en copenhague. por 30 kr (1€ = 7.5 kr aprox) chente nuna caxa de carton 3 ingredientes a elexir pente los que hai, davezu son arroz, tal.larines, y fritos varios, al cambiu son 4€ nun ta mal.

Montamos unu'n Madrí?