martes, noviembre 07, 2006

Llei de Promoción y usu del asturianu del añu 1998

Agora que ta tan de moda too esto de los estatutos, que si'l famosu catalán, va poco l'andaluz y dalgunu mas que anda perende ya con la moviduca que tuvimos va poco tiempu n'asturies que unos decién n'esta lexislatura, los otros que no que n'esta non, ya davezu siempre cola pantasma de la oficialidá pente metanes descubrí güei del.les coses sobre l'autual Llei de Promoción y usu del asturianu del añu 1998, que nel autual estatutu d'autonimía d'asturies, la verdá que nunca non tenía l.leí naida del mesmu, y güei nesti blog pescancieme d'esto :

«Asegurar el so llibre usu y la non discriminación de los ciudadanos por esti motivu» (Cap. 1, Art. 3, puntu d)

«Tolos ciudadanos tienen drechu a emplegar el bable/asturianu y a espresase nél, de pallabra y per escrito» (Cap. 2, Art. 1)

«Tendráse por válido a tolos efeutos l'usu del bable/asturianu nes comunicaciones orales o escrites de los ciudadanos col Principáu d'Asturies» (Cap. 2, Art. 2)

«El Principáu d'Asturies afalará la conocencia del bable/asturianu per parte de tolos emplegaos públicos que desenvuelvan el so llabor n'Asturies; la conocencia del bable/asturianu podrá valorase nes oposiciones y concursos convocaos pol Principáu d'Asturies, cuando'l calter del puestu de trabayu y la naturaleza de les funciones que vaigan a desenvolvese lo precisen» (Cap. 2, Art. 3)
¿Nun queda pernidio que´l autual gobiernu pasase esto pol forru los coyones?.
Si nun pescancié mal, yo toi en tol mio drechu en falar o escribir na l.ligua en cualesquier momentu o sitiu ya por ello nun puén en faceme denguna discriminación repeutu a un castiel.lanu falente.
¿que camentais vosostros al respeutu? ¿Qué opinión morezvos el tener conociencia d'esto?
Equí esperaré les vueses opiniones.
Guëyamonos Nos Chigres

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Si,ostia ,yo de eso taba más o menos al tanto . Hace unos añinos hubo movida en el Conseyu del Principáu porque y dio por enviar unes misives sólo en asturianu ,y hubo réplicas y pa arriba y pa abajo ......
Hombre ,yo la opinión de siempre , uno tiene que tener todo el derecho a elegir indiferentemente a hablar el asturiano o el castellano sin que ello le provoque ningún efecto asociado ,así como a poder dirigirse de manera oficial de una manera u otra . Abogo por una cooficialidad saludable . Pero desde luego ,no abogo porque un idioma suba encima del otro. A veces todos creemos ser portadores de la verdad , y nos olvidamos de los discrepantes ,y hay que entender que hay gente de muy variada sensibilidad y opinión .A mí me jodería muchísimo que me obligaran a hablar en asturiano o a discriminarme para plazas del Principado por no tener conocimientos suficientes .
Yo me siento profundamente regionalista y muy alejado del nacionalismo como ya sabeis , y creo que hay conseguir libertad absoluta para el asturiano ,su difusión y uso ,pero ojo: no se nos debería ocurrir ni por asomo atacar la libertad de muchas personas OBLIGÁNDOLES a hablar asturiano. Creo además ,que iría un poco también contra la realidad actual .
Por último ,sí opino que se debe atacar de manera inmediata la discriminación constante y diaria que sufre a Asturias con otras comunidades autónomas ,añadiendo ahora a Andalucía estos días ,porque eso sí lo tengo muy claro ,no hay nada de lo que dicen ser el resto ,que no sea Asturias también .

Anónimo dijo...

jelous! taba dando una vueltita por aki! pero no entiendo nada :S enfin,
un besito :D